”Voor alle professional die contact hebben met patiënten en cliënten”
Achter iedere vorm van ongewenst gedrag zit altijd een positieve wens of behoefte. Die wens of behoefte hoeft echter niet altijd bevredigd te worden!
Het doel van deze training is opdoen van kennis en trainen van vaardigheden om doeltreffend te handelen en effectief te reageren in een situatie waarin patiënten/cliënten weerstand, ongewenst gedrag of zelfs agressie vertonen. U leert om zeer snel verschillende gedragingen te herkennen. Vervolgens bieden wij een methode aan die recht doet aan de zorg of maatschappelijke dienstverlening, de relatie met de patiënt/cliënt maar ook aan de eigen grens.
Devizion hanteert het trainingsprincipe ‘gedrag beïnvloedt gedrag’. De getrainde medewerkers maken bij ongewenst gedrag sneller gebruik van de-escalerend gedrag. De deelnemers leren om eerst de ander aan te spreken op ongewenst gedrag en pas daarna naar de inhoud te gaan. Onze trainingen kenmerken zich door de praktische toepasbaarheid en het geven van letterlijk repertoire.